Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodiče a učitelé při prevenci rizikového chování dětí na internetu a sociálních sítích
JURÁŠOVÁ, Aneta
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak moc jsou žáci 2. stupně informováni o rizikách internetu a sociálních sítí. Vedlejšími záměry je zjistit, jak vypadá prevence v praxi ve školním prostředí a jak se k této problematice staví budoucí učitelé. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část je vypracována na základně aktuálních zdrojů. Věnuje se internetu a sociálním sítím, rizikovému chování, prevenci rizikového chování a pomoci. Praktická část je zpracována pomocí kvantitativní výzkumné metody, konkrétně se jedná o dotazníkové šetření. Cílem je zjistit, jak moc jsou žáci informovaní o rizikách online prostoru. Vedlejšími cíli je zjistit, jak prevence ve školách vypadá a jak vnímají tuto problematiku budoucí učitelé.
Činnosti nízkoprahového zařízení pro děti a mládež jako nástroj prevence rizikového chování mládeže
GRIGA, Martin
GRIGA, Martin. Činnosti nízkoprahového zařízení pro děti a mládež jako nástroj prevence rizikového chování mládeže. České Budějovice 2019/2020. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta České Budějovice, Oddělení praxe, vedoucí práce, M. Ehrlichová. Klíčová slova: NZDM, adolescence, rizikové chování, prevence rizikového chování. Tato bakalářská práce se zabývá prevencí rizikového chování mládeže v NZDM a to za využití zde poskytovaných činností. Cílem mé bakalářské práce je představit, jakým způsobem mohou činnosti v NZDM podpořit prevenci rizikového chování mládeže. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola charakterizuje NZDM, zabývá se jejich historickým vznikem, zakotvením v legislativě, cíli a popisuje průběh sociálních služeb v těchto zařízeních. Druhá část bakalářské práce je věnována rizikovému chování v období adolescence. V této části je charakterizován vývoj adolescenta z pohledu fyziologie, sociologie a psychologie a to včetně uvedení faktorů, které tento vývoj ovlivňují. Tato část se dále věnuje projevům rizikového chování mládeže, toto jednání definuje a určuje i rizikové a protektivní faktory ovlivňující toto chování. Třetí část práce se zabývá prevencí rizikového chování mládeže a rolí NZDM v systému prevence České republiky. V této části jsou uvedeny také konkrétní činnosti, které NZDM poskytují a dále je zde uvedeno jejich praktické užití jako nástroje prevence rizikového chování mládeže. Čtvrtá část práce obsahuje charakteristiku NZDM DEPO Kaplice, kde jsem vykonával povinnou studijní praxi. Tato část dále obsahuje i čtyři příklady z praxe, na dvou z nich je ukázáno, že činnosti NZDM mohou být v některých situacích úspěšnými nástroji prevence rizikového chování. Na zbylých dvou příkladech z praxe je ukázáno, že existují situace, kde činnosti NZDM nezafungovaly jako preventivní nástroje rizikového chování.
Rizikové chování u dětí školního věku a možnosti školy je ovlivnit
Doubalová, Jana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zkušenosti žáků šestých a devátých tříd základních škol ve Dvoře Králové nad Labem s projevy rizikového chování. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se k období dospívání, rizikového chování a prevenci. Dále se zabývá postupy při výskytu rizikového chování na základních školách. Praktická část prezentuje výsledky vlastního empirického šetření a nese znaky kvantitativního výzkumu. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, v jaké míře mají žáci 2. stupně základních škol ve Dvoře Králové nad Labem osobní zkušenost s rizikovým chováním. Nástrojem metody sběru dat byl dotazník. Výsledky výzkumného šetření budou přínosem v prevenci rizikového chování na základních školách ve Dvoře Králové nad Labem.
Role nízkoprahového zařízení malého města
Jež, Radomír ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež a jeho roli na malém městě. První čtyři kapitoly jsou čistě teoretické a spíše obecného charakteru. V první kapitole se zabývám jeho ukotvení v legislativě, jaké poskytuje služby, průběh poskytování služeb a osobami, které v těchto zařízeních pracují. Ve druhé kapitole se zaměřuji na cílovou skupinu pro tato zařízení, jaké jsou její hlavní charakteristiky, vývoj a možné rizikové chování, kterého se dopouští. Ve třetí části se zaměřuji na definici malého města. Sociální strukturu obyvatelstva, školství a možnosti alternativního vyžití pro děti a mládež. Ve čtvrté kapitole již popisuji konkrétní zařízení, které je zaměřeno pro klientelu typického malého města. Pro popis zařízení byly využity archivní spisy, ročenky a informace sdělené pracovníky zařízení. Poslední část práce je výzkumná. Nejprve jsem si určil dle teoretických poznatků z příslušné literatury výzkumné otázky a způsob, jakým je budu ověřovat. Samotný průzkum pak byl proveden nejprve dotazníkovou metodou, kdy klienti za účasti dospělé osoby vyplňovali dotazníky. Respondenti dotazníkového šetření byli vybírání náhodně bez ohledu na věk a pohlaví. Jedinou podmínkou byla dlouhodobá návštěvnost. Dotazníky byly následně zpracovány, dle odborné literatury do tabulek a grafů....
Prevence a řešení kyberšikany učitele na základní škole v Plzeňském kraji
Pavlíčková, Kateřina ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato práce je zaměřena na prevenci kyberšikany na školách a řeší téma kyberšikany učitele. Cílem práce je popsat preventivní opatření a postup při výskytu kyberšikany ve škole Plzeňského kraje. Aktuálnost tématu odráží Národní výzkumu kyberšikany učitelů Kopeckého a Szotkowského (2016), ve kterém je uvedeno, že pětina z dotazovaných učitelů se setkala s jednorázovými kybernetickými útoky a 94 z 5 136 pedagogů se stalo obětí kyberšikany. Problém je analyzován v dokumentech školy (školní řád, Minimální preventivní program, Prevence proti šikanování a kyberšikaně, výroční zpráva 2017/2018) a rozhovoru s výchovnou poradkyní. Kódování dokumentů se zaměřuje na to, kdo provádí na škole prevenci rizikového chování, v jakých předmětech a jakou formou. Analyzovány jsou vzdělávací akce pro pedagogy a postup při řešení šikany nebo kyberšikany. KLÍČOVÁ SLOVA kyberšikana, šikana, prevence rizikového chování, žáci, internet, sociální sítě
Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem
TOMANOVÁ, Katarína
Bakalářská práce se zaměřuje, vzhledem k nastalé inkluzi, na aktuální téma sociálněpedagogické činnosti "Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem". Práce je členěna do 10 kapitol. První tři se věnují poruchám autistického spektra, Aspergerově syndromu a rizikovému chování. Další kapitoly jsou zaměřené na cíl práce, výzkumné otázky a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jedinci s Aspergerovým syndromem vnímají nastavené sociální normy, zdali si je uvědomují, jak jim jsou představovány a jestli si uvědomují rizikové chování, kterého se mohou dopustit nedodržováním těchto norem. Také jakými metodami se s těmito úskalími potýkají jejich rodiče a učitelé. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum technikou polostrukturovaného rozhovoru s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich rodiči a učiteli. Z rozhovorů s jedinci s Aspergerovým syndromem vyplývá, že si sice některé typy rizikového chování uvědomují, avšak většinu norem mají spíše automaticky naučenou, než aby si logicky odůvodnili správnost či nesprávnost svého chování. Rodiče vypovídají, že rizikové chování řeší se svými dětmi až v momentě, kdy nějaké nastane. Učitelé vyzdvihují pedagogické asistenty, jako důležitou součást pedagogického týmu. Diskuze porovnává zjištěné závěry výzkumné části, které byly rozdělené do kategorií, s dostupnou literaturou a tvrzením v teoretické části práce. Závěr dodává, že by bakalářská práce mohla přispět k bližšímu poznání tohoto tématu nejen u pedagogických pracovníků, ale i budoucím absolventům pedagogických disciplín.
Role nízkoprahového zařízení malého města
Jež, Radomír ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež a jeho roli na malém městě. První čtyři kapitoly jsou čistě teoretické a spíše obecného charakteru. V první kapitole se zabývám jeho ukotvení v legislativě, jaké poskytuje služby, průběh poskytování služeb a osobami, které v těchto zařízeních pracují. Ve druhé kapitole se zaměřuji na cílovou skupinu pro tato zařízení, jaké jsou její hlavní charakteristiky, vývoj a možné rizikové chování, kterého se dopouští. Ve třetí části se zaměřuji na definici malého města. Sociální strukturu obyvatelstva, školství a možnosti alternativního vyžití pro děti a mládež. Ve čtvrté kapitole již popisuji konkrétní zařízení, které je zaměřeno pro klientelu typického malého města. Pro popis zařízení byly využity archivní spisy, ročenky a informace sdělené pracovníky zařízení. Poslední část práce je výzkumná. Nejprve jsem si určil dle teoretických poznatků z příslušné literatury výzkumné otázky a způsob, jakým je budu ověřovat. Samotný průzkum pak byl proveden nejprve dotazníkovou metodou, kdy klienti za účasti dospělé osoby vyplňovali dotazníky. Respondenti dotazníkového šetření byli vybírání náhodně bez ohledu na věk a pohlaví. Jedinou podmínkou byla dlouhodobá návštěvnost. Dotazníky byly následně zpracovány, dle odborné literatury do tabulek a grafů....
Rizikové chování u dětí školního věku a možnosti školy je ovlivnit
Doubalová, Jana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Večerka, Kazimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zkušenosti žáků šestých a devátých tříd základních škol ve Dvoře Králové nad Labem s projevy rizikového chování. Teoretická část vymezuje pojmy vztahující se k období dospívání, rizikového chování a prevenci. Dále se zabývá postupy při výskytu rizikového chování na základních školách. Praktická část prezentuje výsledky vlastního empirického šetření a nese znaky kvantitativního výzkumu. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, v jaké míře mají žáci 2. stupně základních škol ve Dvoře Králové nad Labem osobní zkušenost s rizikovým chováním. Nástrojem metody sběru dat byl dotazník. Výsledky výzkumného šetření budou přínosem v prevenci rizikového chování na základních školách ve Dvoře Králové nad Labem.
Krizový plán jako pomoc učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků
Exnerová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou krizového plánu školy jako jednou z metod pomoci učiteli při řešení situací spjatých s rizikovým chováním žáků. Krizový plán školy je soubor jednotlivých postupů řešení krizových situací, které se mohou objevit ve školním prostředí jako důsledek rizikového chování žáků. Diplomová práce je složena z pěti základních částí. První čtyři části jsou teoretické. Věnují se obecnému pojetí krizového plánu školy a jeho zasazení do systému preventivního působení školy v rámci rizikového chování. Významnou součástí je také rozepsání rolí pedagogů s ohledem na řešení krizových situací ve škole a možnosti jejich spolupráce, kterou vnímám jako jeden z nejzásadnějších bodů efektivního naplňování krizového plánu školy. Dalším neméně zásadním bodem při efektivním naplňování krizového plánu školy jsou způsobilosti zapojených pedagogů, které jsou také uvedeny v této části mé diplomové práce. Pátá část diplomové práce se věnuje praktickému využití krizového plánu na půdě školy. Je zde uvedeno několik postupů řešení konkrétních situací, které se mohou ve škole v rámci rizikového chování objevit. Tyto postupy jsou graficky znázorněny pro snadnější orientaci.
Prevence rizikového chování na druhém stupni základních škol ve vztahu k problematice volného času
ZEVLOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou prevence rizikového chování v souvislosti s významem volného času u žáků druhého stupně základních škol. V teoretické části se zabývá charakteristikou volného času a jeho významem, příčinami rizikového chování a možnostmi prevence. V praktické části jsou zkoumány názory žáků a rodičů a pedagogických pracovníků na problematiku rizikového chování a volného času. Cílem práce bylo analyzovat způsob trávení volného času a dalších souvisejících jevů u vybrané skupiny žáků druhého stupně základních škol. Byl zvolen kvantitativní přístup, metoda získávání dat pomocí dotazníkového šetření. Na základě výzkumného šetření jsou formulovány doporučení pro výchovu ve volném čase.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.